Volonterski centar Istra

Novosti RSS feed

26.11.2018.

Poreč: Provedena radionica u sklopu Tjedna globalnog obrazovanja

U petak, 23.11.2018. Volonterski centar Istra je u suradnji s Centrom za građanske inicijative Poreč, proveo radionicu pod nazivom „Migracije. Ljudska prava. Solidarnost“ namijenjenoj učenicima/cama Turističko-ugostiteljske škole Antona Štifanića Poreč. U radionici je sudjelovalo 22 učenika/ca iz različitih razrednih odjeljenja. Radionica se provodila u okviru Tjedna globalnog obrazovanja - široke kampanje koje provodi North-South centra Vijeće Europe, koja se obilježava s ciljem poticanja obrazovnih radnika/ca i učenika/ca za uključivanje i sudjelovanje u aktivnostima koje promiču razvoj njihove globalne kompetencije, uz potporu Centra za mirovne studije kao koordinatora Tjedna globalnog obrazovanja za Hrvatsku.

Ovogodišnju temu Tjedna globalnog obrazovanja, „Svijet se mijenja, a mi?“ („The world is changing, what about us?“), iskoristili smo kao priliku da se osvrnemo na suvremene izazove koji utječu na svakodnevni život ali imaju utjecaj  i na buduće generacije.

Ciljevi radionice „Migracije.Ljudska prava. Solidarnost“ usmjereni su na osvještavanje i razumijevanje  društvene nejednakosti, pojavnih oblika diskriminacije i kršenja ljudskih prava, kao i na poticanje empatije i solidarnosti među učenicima/cama sa pripadnicima/cama različitih društvenih skupina. Radionica je provedena u okviru projekta „Volontiranje To Go“ koji je financiran od strane Europske unije iz Europskog socijalnog fonda i Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske, s ciljem uključivanja učenika/ca u promišljanje o  izazovima vezano uz društvene nejednakosti, te ulogu mladih u promicanju solidarnosti.

Učenike/ce smo upoznali s pojmom i vrijednostima globalnog obrazovanja te poticali na promišljanje o postojećim trendovima u području migracija stanovništva. O migracijama, odnosno izbjeglištvu diskutirali smo kroz upoznavanje s pojmovima diskriminacije i ljudskih prava, te problematizirali društvene nejednakosti i njihov utjecaj  na pristup pravima i mogućnostima. Učenici/ce su imali/e priliku otvoreno razgovarati o vlastitom položaju i uvjetima sudjelovanja u društvu, razmišljati o oblicima diskriminacije i kršenja ljudskih prava, te razgovarati o procesu formiranja vlastitih stavova. Također, učenici/ce su imali/e priliku prepoznati primjere i oblike solidarnosti građana/ki i volontera/ki s izbjeglicama te promišljati o načinu na koji se pristupa interpretaciji i razumijevanju pojedinih trendova i potreba. Učenici/ce iskazali/e su zadovoljstvo provedenom radionicom, naglašavajući kako do sada nisu imali/e prilike sudjelovati u edukativnim aktivnostima ovakvog sadržaja te ističući kako su u najvećoj mjeri zadovoljni interaktivnošću radionice te sadržajem koji smatraju poučnim.

Fotke